ברירת-מחדל  |  English  |

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:

התחברות למנהלים

כלכותה       11/12/2009

יום חדש. פתחתי כביום אתמול, אלא שהפעם החלטתי שאני רוצה להגיע  צפונה מאתמול לאיזור  B.B.D. BAG    ומערבה יותר עד נהר ההוגלי ( Hugli River ) העובר דרך העיר.

הגעתי שוב לאיזור האספלנדה, אבל הפעם ראיתי את הבניין עם הכיפה המוזהבת מולי, ולידו מימין בנין רב צריחים. איני יכול לומר בודאות מה בניינים אלה, אך הם שמשו אותי לזיהוי המיקום, בכל פעם שהייתי באיזור.

הערה: לקבלת תמונה גדולה יותר, יש ללחוץ על התמונה באמצעות העכבר. כדי לחזור לאתר, יש לסגור את החלון שפתחנו ובו התמונה המוגדלת.

תמונה נוספת של המבנה עם הצריחים הרבים.

הפעם כוונתי המצלמה ימינה יותר, וכך גם רואים את המספר הרב של המוניות הצהובות המסתובבות באיזור

כשהבטתי מאחורי, ראיתי את הקצה הצפוני של המיידן, ובו מזרקה נאה.

התקדמתי מעט בהמשך הרחוב שפנה מערבה, ובמקום גנים יפים ראיתי שאני באיזור אוהלים מוזנח שבו יושבים רוכלים ומוכרים את מרכולתם. מנקודה זו רואים מערבה יותר את קצהו של השהיד מינאר שהוא צריח, שקל לזהותו  והוא שמש לי כציון דרך.   לפרטים נוספים אפשר ללחוץ על הלינק שלהלן:

Shaheed Minar, Kolkata

ירדתי מערבה בהמשך הרחוב והמשכתי לאורכו, כשלפתע ראיתי שאני באיזור בניינים מודרניים, כמו בנין זה של United Bank of India

המשכתי ברחוב זה , כשלעיני נגלה בנין זה .
 בדרך עברה החשמלית ( Tram) שהיא אמצעי תחבורה הקיים רק בכלכותה. המסלול נע בפיתולים בעיר, ולא הצלחתי למצוא מפה או מישהו שיודע בדיוק מה המסלול. מחיר הנסיעה בחשמלית הוא 3 רופי, בדומה למטרו ולאוטובוסים בטווחים קצרים.
 המשכתי צפונה ומערבה כל הזמן.התחיל להיות חם. נראה לי שהגעתי ל- B.B.D. BAG  לפחות לפי מה שכתוב על האוטובוסים, שהיו מרוכזים ,כאילו בתחנה מרכזית
 לא הרחק מחניון האוטובוסים ראיתי מספר עצים. חיפשתי קצת צל ולנוח. לפתע ראיתי לפני מעין אגם קטן , בקנה מידה ישראלי, אך שלולית גדולה , בקנה מידה של הודו, ומעברה השני נשקף נוף זה, של ארמון ומבנה מודרני זה לצד זה, וכל זה מול ה"באלאגאן" ממנו ניסיתי להמלט ולהסתתר בצל.

המשכתי ללכת מערבה, והגעתי לפסי רכבת אשר מעבר להם ראיתי גן שנקרא :  Millenium Park  הדומה בעקרון ל"גני עדן"  שראיתי ביום קודם. התלבטתי אם להכנס לשם, אך לבסוף דחיתי זאת ליום אחר.

חציתי את פסי הרכבת, כפי שראיתי שעושים המקומיים, ולעיני נגלה שלט:

Shipping to Howrah Ferrey Service

כלומר שירות שייט במעבורת כדי להגיע להאורה, שזה האיזור של תחנת הרכבת שבה הגעתי לכלכותה.

התקדמתי לכוון ביתן קטן שמסתבר שזה הקופות לממכר כרטיסי נסיעה, והמחיר:  3 רופי.

קניתי כרטיס וחיפשתי , לאן הולכים עכשיו.

מאחורי  קופת הכרטיסים  היה שביל "מקורה" שהוביל למזח לידו עגנה הספינה.

עליתי לספינה ממנה ניתן לראות את הגדה השניה של נהר ההוגלי.

הראות גרועה. זו לא אשמת המצלמה. פשוט זה זהום האויר האופייני להודו.

המשכנו להתקדם לגדה השנייה.הראות לא השתפרה, אך את הלכלוך הצף על המים, ניתן לראות בבירור.

בדרך חזרה תפסתי אוטובוס שנסע לאספלנדה, שם בסביבה זיהיתי את אנדרטת הזכרון לנופלים במלחמה של ההודים.

זו נקודת ציון טובה, כי רואים מאחור את הזרקורים של האצטדיון (שם עברתי יום קודם), לכן ידעתי שעלי לפנות דרומה ומזרחה.

לאחר כברת דרך קצרה ראיתי את צריח השהיד מינאר, כשהפעם הוא נמצא מזרחה לי, בניגוד לבוקר בו ראיתי אותו  מערבה לי, וזאת לפי זה שראיתי מאחוריו את מלון Peerless Inn  הנמצא ברח' צ'ורינגי מס' 12  , ואשר שם כבר הכרתי את הדרך. חתכתי איפה בשביל "דוך", תוך כדי שאני רואה הודים רבים עומדים ומסתכלים...

הסתכלתי גם אני בכוון וראיתי מגרש ובו שחקני קריקט, שזה משחק אהוב ביותר ע"י ההודים.

כיון שאני לא מבין גדול במשחק זה, לא התלהבתי כמו ההודים והעדפתי להמשיך בדרכי כדי להגיע לחדרי בהקדם.