ברירת-מחדל  |  English  |  

   מסע של אחריות ואושר

     כתבה של  איריס ברנע, מדור "ראשון באושר", מעריב, 
        פברואר 2003.

     

ספר המודעות "קורס בניסים" הגיע בתקשור לשני פרופסורים לפסיכולוגיה.

הכרך עב הכרס מאפשר לנו ללמוד לבחור בין להיות צודקים לבין להיות מאושרים

ומשרטט את הדרך ממחסור לשפע

 

" קורס בניסים " הוא ספר עב כרס (כ- 1000 עמודים) שהגיע בתקשור לשני פרופסורים לפסיכולוגיה מאוניברסיטת קולומביה (הלן שקמן וביל סטפורד).

הקורס הוא מסע חיפוש פנימי אחר כל האוצרות והעוצמות שעד היום חיפשנו מחוץ לעצמנו. הוא מציע לנו דרך אחרת להתבונן בעצמנו ובעולם דרך בה אנו מוותרים על הפחד, ומפנים מקום לאהבה.

למעשה, " הקורס בניסים " הוא קורס בבחירה, בחירה בין שני מצבי תודעה פחד או אהבה.

הבחירה: להיות צודק או מאושר ?

התהליך אותו אנו עוברים בקורס הוא שינוי מצב התודעה, שינוי בתפיסה שלנו את עצמנו, שמאפשר לנו שינוי בהתייחסות שלנו לעולם ושל העולם אלינו. הוויתור על הפחד מסייע לנו לא להיכנס למצבים שתכליתם אשמה, שפיטה, טינה, תחושת קורבן או כעס ובמקום זאת לפנות מקום בתוכנו לאהבה, לאושר ולשמחה.

התהליך פשוט אבל לא קל: פשוט משום שכל היכולות והעוצמות נמצאות כבר בתוכנו ועלינו רק להעלות אותן על פני השטח.

לא קל משום שקשה לנו לוותר על הרווח שנובע מהתפיסה הישנה בה אנו מחזיקים. הרווח הזה הוא האפשרות להמשיך לא לקחת אחריות על החיים שלנו ועל מה שקורה לנו.

בגלל שיותר נוח לנו לא לקחת אחריות על חיינו, נוצרות בתוכנו התנגדויות פנימיות לכל שינוי. התוצאה: אנו ממשיכים להשליך על אחרים את הקשיים שאנו חווים, ממשיכים לראות ולחוות מחסור וממשיכים להפוך את העולם לאשם ולהישאר צודקים.

" הקורס בניסים" מאפשר לנו ללמוד לבחר בין להיות צודקים לבין להיות מאושרים. הספר עוזר לקבל החלטה של לקיחת אחריות על האופן בו אנו רואים את העולם ומתנהגים בו וכלפיו. קריאה בספר, בשורה התחתונה, מאפשרת לניסים להתרחש בעולמנו, משום שאנחנו מבינים שאנחנו שלמים וראויים לאהבה גדולה.

" הקורס בניסים" תורגם לעשרות שפות ונלמד בקבוצות אינטמיות. עושים בו שימוש פסיכותרפיסטים ומנחי קבוצות.

 

זיכרו ש"הקורס בניסים " רואה את התפקיד המרכזי של קיומנו בעולם בלהיות מאושרים. הדרך היחידה לקבל את כל מה שאנחנו מבקשים לעצמנו זה לתת את אותו הדבר עצמו, ובכל לרפא את תפיסת המחסור.



       

 

 

 


Go Back  Print  Send Page
[Top]                [Add to Favorites]               [Site Map]