ברירת-מחדל  |  English  |

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:

התחברות למנהלים

פיסקו       PISCO

עם שחר  תפסנו מונית מההוסטל בו עברנו את הלילה , בפינת הרחוב, ונסענו לתחנה המרכזית

של חברת קרוז דל סור  בחבייר פראדו.

התהליך שעוברים דומה לעלייה למטוס בשדה התעופה.

שלב ראשון יש תהליך כמו צ'ק אין  בו מוסרים את המזוודות. אח"כ פנויים לשבת בחדר ההמתנה

או ללכת בינתיים למסעדה בקומה שנייה  , עד שמגיעה השעה ויש לעלות לאוטובוס  .

בעת העלייה לאוטובוס יש להציג כרטיס בצירוף הדרכון.

לפני שיוצאים לדרך , עולה על האוטובוס צלם , והוא מצלם את כל האנשים תמונות פרופיל,

ותמונות אלה משרתות את החברה לכל צורך שהוא של זיהוי האנשים, דווח לשלטונות, או לצרכי

ביטוח הנוסעים בזמן הנסיעה.

בזמן הנסיעה מביאה הדיילת שתייה קרה/חמה  וחטיף.  זאת כיוון שהנסיעה נחשבת לקצרה.

בנסיעות מעל 4 שעות , מביאה הדיילת ארוחה בחמגשית...

בערך בשעה  11:00   הגענו לפאראקס  ( PARACAS  ).  התחנה נמצאת באמצע שום מקום.

יש  מעין מבנה מגודר בקני במבוק, וגם הגג  אינו עשוי מרעפים אלא מבמבוק.  באחד מפינות מבנה זה

עומדים אנשים שנותנים לנוסעים את המטען (המזוודות)  שלהם בהתאם לספח המצורף לכרטיס הנסיעה

ושהונפק, שעה שמסרנו את המטען בצ'ק אין.

היינו בהלם קל, אך התאוששנו עד מהרה וביררנו איפה יש מונית שתיקח אותנו לפיסקו.

ואכן מחוץ למתחם היו נהגי מוניות ואחד מהם לקח אותנו תמורת  20 סול  למלון שהצגתי את שמו בפניו.

בדרך  לפיסקו שארכה פחות מרבע שעה  עברנו על פני מפעלים לייצור אנשובי, אשר ריחם העז כמעט חנק

אותנו.

בשעה טובה הגענו למלון (ההוסטל שבחרנו להיות בו, שמצאתי ב-  Booking.com )

וזו גלויה לפרסום מלון זה.....

השארנו את חפצינו בחדר , ויצאנו "לחרוש" את העיר  פיסקו.

למעשה,  לעיר זו כמו שלמדנו בהמשך, לגבי ערים רבות בפרו , יש מרכז שנקרא

בשם    PLAZA DE ARMAS  שזו למעשה הככר המרכזית של העיר.

המבנה הראשון שמשך את עינינו היה  בניין  הכנסיה

למרות רעידת האדמה שהיתה  בשנת  2007 ושבה נהרס חלק גדול מהעיר , נותרה

במרכז  הככר  האנדרטה של משחרר פרו משלטון הספרדים  הגיבור  דון חוזה זה סן מרטין רוכב על הסוס.

(José de San Martín;‏ 25 בפברואר 1778 – 17 באוגוסט 1850

בכוון אחר , מבט מהככר מביא אותנו לתחנת המשטרה, הנושאת את הכתובית   PNP

שפירושה:   Policia Nacional Peru  כלומר  :  משטרה לאומית פרו.

במבט לכיוון נוסף  , ניתן לראות  רחוב ובו בתים הרוסים ומוזנחים

בעוד שבכוון אחר רואים רחוב ובו בתים יפים, חנויות ובית מלון

הככר עצמה, עשויה רצפה  מעוטרת בריבועים חומים על רקע בז'. עצי נוי נטועים ונותנים צל

לכל היושבים על הספסלים שהותקנו לצורך כך.

לא הרחק מהמרכז  נמצאת מסעדה שגם העובדים בהוסטל בו שהינו, המליצו עליה.

As de Oros

San Martin 472, Pisco, Peru

מסעדה זו נראית אכן מפוארת יחסית למסעדות אחרות בעיר, והתפריט שלה עשיר ומגוון,

אולם היות ואנחנו לא אוכלים פירות וחיות ים למיניהם, ומעוניינים בעיקר במנה הכוללת בשר תרנגולת,

הרי שהמנה שקבלנו לא היה בה שום יחודיות בטעם או בצורה, מלבד המחיר שהגיע לסך  53  סול

לעומת אותה ארוחה שאכלנו במסעדה פחות נחשבת ושלמנו  20 סול בלבד....

לאחר האוכל הסתובבנו בעיר ובדקנו בחברות תיירות הצעות מחיר לטיול למחרת ולהמשך נסיעה לאריקיפה.

סגרנו על יום טיול  לאיי בייסטאס ואח"כ לשמורת הפאראקאס.  למחרת, לקראת 11:00 יוצאים לאיקה

והוקאצ'ינה ובתום הטיול עם הבאגי לאחר שקיעה יוצאים  בשעה  21:00  לאריקיפה  ומגיעים לשם בשעה

09:00  למחרת בבוקר ( 12 שעות נסיעה ).  ככה חוסכים לילה במלון...