ברירת-מחדל  |  English  |

התחברות למנהלים

גני ברינדבן

Brindavan Gardens

גני ברינדבן נמצאים כ- 20 ק"מ  , צפון- מזרח  למייסור.

נסענו באוטובוס ציבורי .  אם כי המחיר היה פחות משקל הנסיעה ארכה יותר משעה.

האוטובוס  נכנס לכל המהמורות בדרך , ומידי פעם חבטתי ראשי בתקרת האוטובוס ,

בכל פעם שהיתה קפיצה.

העיקר שהגענו.והרי הכניסה לגן:

תשלום דמי כניסה  כ- 10 רופי, אך תשלום עבור הכנסת מצלמה   50  רופי.

לאחר שעוברים מגנומטר ובדיקות בטחון מגיעים לרחבה ממנה צריך להחליט באיזה כוון להמשיך.

לעינינו מתגלים גנים מטופחים  כשברקע רואים את מזרקות המים.  מזרקות אלה פועלות בצבעים שונים בליווי מופע אורות , בערב

בין השעות   18:30 -  19:30      ובשבת    בין השעות   18:30  עד  20:30

החלטנו להתקדם לכוון הבניין הגדול הלבן  שראינו במרחק.   עברנו מערכת מפלי מים מלאכותיים ומזרקות  בברכות מים מדורגות.

עוד סדרת מפלים מלאכותיים . מתברר שהבנין הוא מלון  Royal Orchid Brindavan Gardens.

כיף לשבת לנוח, לפני סדרת המדרגות האחרונה, כשמאחורי הגב מפל מים , וברקע , מהטמה גאנדי  על מפת הודו.

לאחר שעלינו את המדרגות , הסתכלנו על הגן המשתרע למרגלותינו...

כעת הגענו לביתן קטן ובו פסל של מלך מאייסור   Krishnaraja Wadiyar Bahadur      אשר שלט בממלכת מאייסור בין השנים  1894 עד 1940.

את הגן מבקרים מידי שנה מליוני הודים, ולא רק תיירי חוץ. כאן רואים קבוצת נשים הודיות בלבוש מסורתי.

בצידו  המערבי של הגן יש סכר ענק הנקרא בשם     Krishana Raja Sagara Dam

בקיצור קוראים לו המקומיים לפי ראשי תיבות    KRSD   ואם רוצים להגיע לגני ברינדבן , לעיתים עדיף להגיד ראשי תבות אלה

כי המקומיים מכירים את הסכר  יותר מאשר את הגן.

המזרקות והגנים מנצלים את שפע המים העובר דרך הסכר, הן להשקייה והן לפסלי פילים היורים זרמי מים מאפם,

הגיעה שעת ערב מאוחרת, ולא ידענו בדיוק איך נחזור למאייסור.  למזלנו פגשנו קבוצת ישראלים שמוצאם מהודו ואשר

עשו טיול שורשים....

חזרנו באוטובוס תיירים מפואר שהיה נוח לאין שעור מהאוטובוס המקומי איתו הגענו למקום.  בדרך שמענו, שאף שהמלון שבו התגוררו

חברינו החדשים היה יקר ומפואר בהרבה מהמקום בו אנו גרנו, בכל זאת , גם להם לא היה מים חמים למקלחת בשעה שנזקקו לה.