חוף הים באורגון
Hug Point Falls
                                                          10 יוני , 2012

נקודת המוצא שלנו היתה העיר הילסבורו שליד פורטלנד, לכן משכנו מעט צפונה והשתלבנו בכביש 26,

בו נסענו  מערבה עד שמגיעים לכביש 101  הנמשך מצפון דרומה לאורך החוף ומכאן שמו:

Oregon Coast Hwy , כלומר "דרך החוף של אורגון".

בחלקו המערבי עובר כביש 26 בדרך מיוערת.

העצים הגבוהים מכסים את ההרים הנמוכים לאורך כל הדרך. כעת עוברים שלט :
          NECANICUM RIVER
         וזה אומר שהנחל נקניקום עובר פה. אורך נחל זה 21 מיל, והוא נשפך לאוקינוס הפסיפי
         בקרבת העיר  Seaside.

כעת הגענו לשלט המציין כי הצומת של כביש 101 לפנינו בעוד כחצי מיל.

בצומת פנינו לכביש 101 הפונה דרומה, ועברנו את העיירה  Canon Beach

כ - 5.5  מיל דרומה לעיירה יש שילוט לפנייה ימינה לכוון הים

הדרך הזאת נקראת  גם    Beach Access Rd     כלומר, רחוב הגישה לחוף.

עשרות מכוניות חונות במקום. יש שולחן לפיקניק ויש גם שרותים מסודרים.

מכאן יורדים ברגל אל החוף.

לפני שיצאנו למסלול עשינו פקניק ארוחה קלה

מזג האוויר היה קר .  בערך  14 מעלות צלזיוס, אבל הייתה שמש.
       עקב האובך הקל, נוצרה מעין הילה סביב השמש , כמו קשת בענן , אבל בעגול מלא סביב השמש.
       בתמונה, קשה לראות את המראה היפה שראינו, אך הבאתי אותה כדי להמחיש את הכוונה.

ירדנו ברחוב עד חוף הים. פנינו שמאלה, והתחלנו לצעוד לאורך החוף.
     להבדיל , ממה שאנו רגילים  בחופי הים התיכון, הרי שכאן בחוף האוקיינוס הפסיפי
     יש שינויים משמעותיים בין תקופת הגאות לשפל. התחלנו לצעוד על חוף הים כשהוא יבש
     בחלקו . לכן , אפשר לראות אותי בסנדלים, בעודי לובש מעיל עקב הקור.

המשכנו במסלול ההליכה דרומה לאורך החוף , בעברנו קטעים של סלעים שהיינו צריכים לעבור
       ביניהם או עליהם , עד שהגענו לשטח חוף נקי מסלעים, כשברקע ראינו שכונת מגורים.
       למזלנו פגשנו מישהו שהסביר לנו כי הגענו לתחום של    Arcadia Beach , וכי המפל שאנו מחפשים
       נמצא בדיוק בכוון ההפוך. כלומר, עלינו לחזור לנקודת המוצא , ומשם להמשיך צפונה.

בינתיים התחילה הטמפרטורה לעלות , והגיעה כבר ל- 17 מעלות צלזיוס, ובעקבות ההליכה
        התחממנו, והורדנו מעילים. אבל, בעייה אחרת התעוררה. הגיאות התחילה, ונאלצתי לחלוץ
        הסנדלים וללכת יחף במים , בדרכנו חזרה.

גובה המים המשיך לעלות, וכעת כבר הגיעו לי מעל הקרסוליים.

חזרנו לנקודת המוצא, וראינו מצפון לנו סלע בולט לתוך הים. לפתע, צץ לנו הרעיון לעקוף את הסלע
        תוך כדי כך שנעבור בתוך הים.

בתמונה רואים קטע מהחוף בו היינו קודם, ואת הצוק הגולש לים, שאותו עקפנו, וכעת
         הוא מצולם מתוך הים, לאחר שעברנו אותו.
         כעת כשהבטנו צפונה, לפתע התגלה לעינינו המפל הנקרא בשם:       Hug Falls
         שנקרא כך "מפלי החיבוק"  , לפי הסיפורים, שמי שרצה להגיע למפל בזמן הגיאות בשיאה
         נאלץ לחבק את הצוק, לבל ייסחף הימה.

כעת התקרבנו למפלים, והצטלמתי על הרקע שלהם

כדי לחזור לנקודת המוצא, על החוף מול הרחוב בו הגענו וחנינו, היינו צריכים לעקוף שוב את הצוק.
       בינתיים המשיכה הגיאות, וכעת עברנו במים, כשגלי ים מכים בנו ומגיעים לגובה מעל הברכיים.
       הצטלמתי לציון סיום הטיול, כשאני נועל מחדש את סנדלי, אך מכנסי רטובות מעל גובה הברכיים,
       אוחז המעיל בידי, ומאחורי רואים את הרחוב ממנו הגענו, בין העצים ובו החנינו את המכונית.