ברירת-מחדל  |  English  |  

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


התחברות למנהלים




כלכותה       17/12/2008


קניית סים לטלפון
כדאי בהודו לקנות סים מקומי, בעיקר אם נמצאים באיזור מסוים זמן מה, כיון שהודו בנויה ממדינות רבות כמו ארה"ב, אבל בכל מדינה יש קידומת אחרת, לטלפון, כך שכל עוד אתה באותה מדינה, יוצא לך שהשיחות הן כאילו מקומיות, ועולות רופי אחד לדקה. גם שיחות  חוץ למשל לישראל עולות עם הסים המקומי 3 רופי בלבד לדקה, מחיר שללא ספק זול יחסית למחירי סלקום או פלאפון שלנו.
הסים היה של חברת    Vodafone , אך אני עבדתי עם רשת Airtel

טוענים את הסים בסכום כסף, למשל 300 רופי, ואז מדברים עד שזה כמעט נגמר ואפשר לטעון שוב. הטעינה נעשית בכל דוכן של    Airtel  או  Vodafone    שנמצאים בכל פינה בעיר. המוכר עושה את זה במקום, תוך שניות ספורות. כדאי רק לוודא אתו שאכן הסים התמלא, וזאת אפשר לעשות גם ע"י בדיקה עצמית, חיוג  כוכבית 123 סולמית ,ולחיצה על SEND , ואז מקבלים ב- SMS חוזר את היתרה בסים.

כשקונים את הסים זה קצת ביורוקרטיה, בגלל חוקי הבטחון בהודו, יש למלא טופס בקשה שאותו עוזר לך למלא המוכר,לזאת יש לצרף תמונת פספורט, צילום של הדרכון,צלום קבלה מהמלון בו שוהים וחותמים באיזה 7 מקומות.

אם הנייד חסום, מה שקורה בדרך כלל, יש לפרוץ את החסימה, ואת זה עושים ההודים בקלות תמורת  300 רופי. הסים עצמו עולה עוד 200 רופי בלבד, והוא מגיע טעון ב- 5 רופי בלבד, לכן יש מיד לטעון אותו, ומומלץ לטעון ב- 333 רופי. יש גם אפשרות לטעון ב- 555 רופי. אפשר גם בפחות, אך אם טוענים בפחות מ- 300 , יש לשלם איזה מס, כך ששכרך יוצא בהפסדך.

 

 



שביתת דואר בהודו

פגשתי חבר'ה ישראלים שהיו צריכים לטוס לאיי אנדמן בהודו, ורצו לשלוח חבילה לארץ. מסתבר שבדיוק היום התחילה שביתה בדואר, והוא סגור. אין עם מי לדבר. יש שלטים כתובים בהודית, ורק כשמוצאים מישהו שיכול לתרגם, הוא מסביר שהדואר סגור עקב שביתה. זו בעיה, כי יש להם עודף משקל, ויצטרכו לשלם כסף רב בגין מטען עודף במטוס.

איך פותרים בעיה זו? חושבים ללכת לחברת משלוח חבילות כגון  DHL .

יש סניף DHL  ברחוב צ'ורינגי צפונה למטרו Park st. סניף אחר נמצא ברח' Camac  מס' 19

 

בסופו  של דבר, ארכה השביתה יומיים בלבד, וביום השלישי חזרו החיים למסלולם. בכל אופן, אני כבר לא הלכתי לדואר לראות איך שולחים חבילה, וחבל, כי זו תורה שצריך ללמוד, ולבסוף נאלצתי ללמוד זאת בדרך הקשה, כאשר שלחתי חבילת דואר  כשהייתי בפונה, אבל  על זה אספר כשאהיה שם...

 

 

 

 

 

 

                לדף קודם                          לדף הבא




תאריך ושעה
 


התחברות לחברים

[Top]                [Add to Favorites]               [Site Map]