ברירת-מחדל  |  English  |

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:

התחברות למנהלים

כלכותה       28/12/2008

הבוקר בארוחת הבוקר במסעדה האהובה עלי , בה אכלתי רב זמן שהייתי בכלכותה,      Blue Sky Cafe  ,  הכרתי את אהרון קאליש מארה"ב. דברנו על הא ודא, והחלטנו לטייל דרומה לכוון מצפה הכוכבים בירלה  וקתדרלת סנט פול.  אף על פי שכבר הייתי באזור הזה, מתברר שפיספסתי את המקום ברחוב אחד מערבה, כלומר, כשהגעתי לקצה של המיידן המשכתי דרומה, אולם הפעם , בהתאם לעצת אהרון פנינו מערבה, במקום בו נמצא פסל אינדירה גנדי, שאותו ראיתי כבר.

תוך דקות ספורות הגענו למצפה הכוכבים בירלה .

בחזית הפלניטריום ניתן לראות את הדוכנים האופייניים לכל מקום בהודו. דוכנים אלה הופכים את הודו לשוק אחד ענק. כשהולכים ברחוב צ'ורינגי למשל, נאלצים ללכת על הכביש, כי כל המדרכות לאורך הרחוב מכוסות בכאלה דוכנים.

MP Birla Planetarium   מצפה הכוכבים בירלה נמצא ברחוב צ'ורינגי רואד, והוא אחד הגדולים בעולם. מידי יום נערכים מופעים באנגלית בשעות  13:30  ו- 18:30  ומחיר הכניסה למצפה זה הוא 30 רופי.

יום קודם לכן, הלכו חברים אחרים שהכרתי למצפה, וסיפרו שזה היה משעמם, וכי האחראית במקום, שמדריכה את המבקרים , דברה בקול צרחני ומעצבן, שממש בא להם לעזוב באמצע.

אחרי המלצה כזאת, כבר לא בא לי להכנס, והסתפקתי בצילום על רקע המקום

המשכנו בדרך וראינו שהגענו לכניסה לגן גדול, שזו הכניסה לקתדרלת סנט פול

הקתדרלה        St Paul's Cathedral    נמצאת ברחוב           Cathedral Rd  בקצה הדרומי של המיידן, ממזרח לאנדרטת ויקטוריה.

היא נבנתה במשך  9 שנים משנת 1839 , אולם הצריח שלה נהרס ברעידת אדמה בשנת  1897  ורק לאחר  הרס נוסף ברעידת אדמה בשנת  1934 היא נבנתה מחדש.

התקדמנו קצת וראינו שלט נוסף:

על העמוד לצד השלט, כתוב בהודית ובאנגלית:

May Peace Prevail On Earth

ובתרגום לעברית פירושו:   יגבר השלום על פני הארץ.

עוד כמה מטרים, ולעינינו נגלתה הקתדרלה במלוא הדרה

הקתדרלה היתה כל כך רחבה, שלא נכנסה לי בתמונה, ונאלצתי לצלם את המשך הצד השמאלי בנפרד:

המשכנו  בקתידרל רואד והגענו  לאקדמיה לאמנויות יפות                ( Academy of Fine Arts )

במקום זה יש תערוכה של אמנות .

כשנכנסנו פנימה ראינו בחצר האחורית מוצג של פסלוני בובות המתאר את ביקור המלכים , לפי הנצרות, בקשר עם הולדת ישו.

לפני שנמשיך , נראה פרסומות גוגל:

המשכנו מערבה, והגענו לאנדרטת ויקטוריה, לשער הכניסה

האנדרטה    Victoria Memorial  זה למעשה ארמון שיש לבן ענק ובו מוצג אוסף עצום של פריטים מתקופת האימפריה הבריטית

בגלל אור השמש, והפוקוס עלי, בקושי רואים את הארמון ברקע, אבל בתמונות הבאות נראה אותו ואת הפסל בחזית הארמון.

הגן שנמצא ליד האנדרטה נקרא בשם :  פארק השלום

Peace Park

מובן שבחזית הגן התנחלו דוכני הודים, לטובת הציבור הצמא ו/או רוצה לאכול משהו, אבל בפנים הגן ממש מטופח, ויש בו צמחיה מפוסלת בצורת פילים, ג'ירפות וחיות אחרות.