ברירת-מחדל  |  English  |  

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


התחברות למנהלים

 

 

כלכותה       12/12/2008

הגנים הבוטניים

היום תכננתי לבקר בגנים הבוטניים, ששמעתי אודותם ולכן רציתי לראותם. הגנים נמצאים מעבר לנהר ההוגלי, ולכן צריך לעבור או מצפון דרך גשר האורה ואח"כ למצוא תחבורה לנסיעה דרומה, או לחילופין, לנסוע דרומה מהיכן שהייתי, לעבור את הגשר התלוי שנקרא:  VIDYA SAGAR SETU ושהוא הגשר התלוי הגדול ביותר באסיה. גשר זה נפתח לתנועה בשנת 1992 ויכולים לעבור עליו 85,000 כלי רכב ליום.

חיפשתי אוטובוס מספר T1  או  T2   כפי שכתוב בספר, שנוסעים לכוון, אך לשווא. מאות אוטובוסים עברו, אך היו להם מספרים אחרים בהחלט.

עוד אני מתלבט, ניגש אלי אדם, קצת יותר מבוגר ממני, לפחות כך נראה בעיני, והחל לדבר איתי. השיטה ההודית הידועה. מאיפה אתה, מתי הגעת, כמה זמן תהיה פה וכו'. אלה שאלות אהובות על כל הודי שפותח אתך בשיחה. הוא הבין שאני שואף להגיע לגנים הבוטניים ומיד נחלץ להדריך אותי, שאני צריך לקחת אוטובוס ממשלתי, שהוא גדול אך אינו אוטובוס פרטי או אוטובוס תיירים, ואינו מיניבוס,ומספרו  MS-35 או C-1  או  C-6  . הוא ניסה תוך חירוף נפש וזינוקים מפחידים לכביש, למצוא את האוטובוס הנכון, אך גם כעת עברו מאות אוטובוסים שלא היו במספר המבוקש.

תוך כדי כך, הספיק לספר לי את קורות חייו, ושהוא כעת מובטל, אם כי הוא מדריך תיירים, ושאל אם יש לי מטבעות מישראל בשביל הבת שלו.   נתתי לו  2   מטבעות של  10 אג'. בעקבות כך קבל אומץ, ובקש שאתן לו 50 רופי עבור זה שהוא מדריך אותי. לאחר שהתייאש מהאוטובוסים, הציע לי לקחת מונית שתיקח אותי עד המקום. בדרך כלל גובים הנהגים  100 רופי  +  10 רופי עבור ה- TOLL  , שיש לשלם בגין המעבר על הגשר. הוא הסביר לי שבדרך חזרה, יש אוטובוס בכניסה לגנים הבוטניים , והם נוסעים לאספלנדה.  מחיר הנסיעה עלה, כשעשיתי זאת, 7 רופי.  הוא אף התאמץ עבורי והתמקח עם נהגי המונית, עד שהשיג לי מונית ב- 80 רופי. בדיעבד הבנתי שהוא נמנה על 10 האנשים הישרים שהכרתי בהודו במהלך 3 החודשים שהייתי שם, והרויח את הסכום שבקש בצדק.

ברור שכשהגענו לגשר, אמר לי נהג המונית שאני צריך לשלם את התשלום של 10 רופי, וכך קזז את ההפרש בין המחיר שגבה לבין המחיר שרצה לגבות, אך מובן שלא התמקחתי איתו יותר מידי, כי המדובר בסך הכל בשקל אחד בערך, ורציתי כבר להגיע לגנים. ואכן הוא הוריד אותי בכניסה, שאליה לא הייתי מגיע בכוחות עצמי.

 

 

זו הכניסה לגנים הבוטניים. כרטיס כניסה לזרים (לא תושבי הודו) עולה 50 רופי. בנוסף לכך, יש לשלם תשלום עבור נשיאת מצלמה בסך  10 רופי.למזלי המצלמה שהיתה לי היתה מצלמת סטילס. עבור מצלמת וידיאו גובים מחיר גבוה בהרבה.

בתוך הגן היתה מפה,  וצילמתי אותה כדי שאוכל לזהות את המסלול

אפשר ללחוץ עם העכבר על התמונה , כדי לקבל תמונה מוגדלת.

 

 

 

 

התחלתי את הטיול בגנים בשעה 11:00  והטיול ארך כ- 3 שעות.  הכניסה היא בקצה הימני (המזרחי)  של המפה, ועד הקצה המערבי יש כ-  1.5  ק"מ.  בקצה הדרומי זורם נהר ההוגלי, אך אי אפשר להגיע אליו, כיון שהגן מוקף גדר סביב סביב. יש רק את השער, דרכו אפשר להכנס ולצאת.

מהכניסה בחרתי ללכת ב-  Wight's Avenue   בכוון ממזרח למערב, עד שהגעתי לצומת, שם פניתי דרומה לאורך רחוב  Collet's Anenue   עד שמגיעים לרחוב שממשיך לאורך הגדר.

בגן יש שילוט מיוחד בצבעים כתום וירוק .  למשל זה שהגעתי אליו בשלב זה. שם הרחוב בו צועדים הוא בצבע לבן על רקע כחול, והחיצים האדומים מראים את הכוון.

 

עד לנקודה זו, צילמתי 2 תמונות:

 

 
 

צמחי מים - כל עלה בקוטר של מטר לפחות

ספסל, עליו אפשר לשבת ולנוח בצל העצים

 

 

לאורך המסלול עוברים בין שדרות עצים גבוהים

   

ובצידי הדרכים שפע של מים בהם צמחיית מים יחודית.

ההשתקפות  של  הצמחיה, היא מראה מרהיב. אין באפשרות התמונה לשקף את המציאות

 

   

למרגלות העצים צומחים במים פרחי נופר ורודים

(זה צילום מקרוב של קטע מהצילום הקודם)

 

 

המשכתי לפי המפה, עד שהגעתי לבית הקקטוס.

זוהי  מעין  חממה  גדולה ובה מגדלים כל מיני סוגים של קקטוסים.

אלא מאי?  יש גדר סביב והשער נעול ואין כניסה למבקרים.

אי לכך המשכתי לצעוד לאורך  Roxburgh's Avenue  אשר התעקל ימינה (כלומר ביצע פנייה צפונה), עד שהגעתי לעץ הבאניאן המפורסם.

 

 

 

 

 

 

 

 באופן כללי, אפשר לראות במפה, שהגן מחולק לאיזורים שונים, ובכל אזור צמחיה המיוחדת לאותו אזור, לדוגמא: צמחיה האופיינית למדינות בהודו, כגון: רג'אסטן , פאנג'ב, סיקים, קרלה וכו'. צמחיה האופיינית למדינות אחרות בעולם :  תאילנד, יפן, אוסטרליה, ויאטנם ואחרות, וצמחיה האופיינית ליבשות שונות: מרכז ודרום אמריקה, אפריקה וכו'.

היות ואני לא בוטאניקאי , לא התעמקתי בנושא בכוון זה, ופשוט הלכתי לפי החיצים בשילוט שהזכרתי למעלה, לאתרים השונים ברחבי הגן.

כך הגעתי ל-  Roxburgh Monument  שקודם לכן הלכתי בשדרה הנושאת את שמו. משם המשכתי , עד שהגעתי ל"בית הדקלים"

 

בתחילה לא זיהיתי את האתר, כי הוא מוסווה כל כך בצמחיה עד כי "מרוב עצים - לא רואים את היער" 
   

רק כשמתקרבים, מבחינים במבנה הענק דמוי חממה, שבו צומחים זנים שונים של דקלים.

אלא מאי? ניחשתם...

המקום מגודר ונעול, ואין כניסה למבקרים.

   
לפחות היה שם שלט שמסביר מה אנחנו מפסידים.

 

 

 בהמשך הדרך ראיתי עץ שנראה לי מיוחד, בגלל הפרחים הלבנים שלו.

עץ זה נקרא בשם:    Bombacaceae Pachira aquatica  וזה באמת זן נדיר הצומח רק באמזונאס באמריקה הטרופית, וגילו אותו גם בגיניאה הצרפתית.

 

 המשכתי בדרכי על  Griffith Avenue  ובצומת פניתי דרומה, עד שהגעתי ל- Kyd's Monument  שזה יד זכרון לזכרו של קולונל קיד, שהיה ממייסדי הגן הבוטאני, ושדאג שיביאו את כל דוגמאות הצמחים, כדי לטעת בגן זה.

משם , המשכתי דרומה ועברתי בשדרת דקלים יפה...

בסוף השדרה, גיליתי שאני שוב נמצא בקצה הדרומי של הגן, ורואה את נהר ההוגלי.

התחלתי להתעייף, ולהיות רעב, ולכן החלטתי שמיציתי את הגן, וכעת אני חוזר ליציאה, כי משם יש לי את האוטובוס. לכן "משכתי" צפונה ומזרחה

בדרך עברתי אזור של פרחים מיוחדים, אך לא הצלחתי לברר מה הם, ולכן סתם צילמתי אותם

בהמשך הדרך ראיתי עצים גבוהים מאוד, הדומים לעץ האורן בארץ, אך הרבה יותר גבוהים. השם המדעי שהיה רשום על השלט שרואים על העץ הוא:

CASUARINACEAE CASUARINA EQUISETIFOLIA   

  ורשום שהוא מאוסטרליה

 

לא יכולתי לצלם את כל העץ.

בקושי חצי עץ נכנס לתמונה.

   
רק כשהתרחקתי  מרחק רב מהעצים, הצלחתי לצלם עץ שלם.

 

 

 

 

ממרחק, נראה לי בתחילה , שאני מתקרב לחורשה.
   
ככל שהתקרבתי נראה לי כאילו  עצים רבים מאותו סוג התרכזו במקום. מסתבר שכל העצים האלה הם למעשה עץ אחד.
   
 מהעץ ה"אב" יוצאים ענפים אשר יורדים מטה לכוון האדמה, ואז הם מצמיחים שורשים והופכים לעץ "בן" , אשר הוא בעצמו "אב" לעצים אחרים. כך נוצרה החורשה ממשפחה ההולכת וגדלה.  
   
 כמובן הצטלמתי על רקע שלט הסבר על העץ, שהוא  בן למעלה מ- 250 שנה, ומשתרע על שטח של מעל 1.5  הקטאר, ונרשם בספר השיאים של גינס  
   
 ולסיום הנושא, הבאתי צילום נוסף של שלט המספר על העץ, וכמובן ניתן לראות את השלט מוגדל, ע"י לחיצת העכבר על התמונה.  
   

 

 

 

 

 

               לעמוד קודם                               לעמוד הבא

 

 



תאריך ושעה
 


התחברות לחברים

[Top]                [Add to Favorites]               [Site Map]