ברירת-מחדל  |  English  |  

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


התחברות למנהלים

 
 
כלכותה           16/12/2008
 
 
הרשמה  ל-  British Concil
  היום עשיתי טיול ברגל לחפש את המועצה הבריטית שאמרו לי שנמצא ברחוב Camack מס' 16 .  טלפון:   2282-5944   . יש שם ספריה וקראתי בספר שיש גם אינטרנט בחיבור מהיר וחינם.
החלטתי , שכיון שאני נמצא בכלכותה חודש, שווה לי לעשות מנוי בספריה זו.
היה לי קשה למצוא את המקום, אם כי שאלתי בדרך אנשים רבים, נאלצתי ללכת הלוך וחזור לאורך הרחוב עד שמצאתי את המקום. זה יוצא בערך מול בנין גבוה שנקרא  Industry House  שנמצא ליד
WLC College SHANTINKETAN
באותו צד של הרחוב במספר 22  שזה מערבה יותר יש חנות גדולה ומוכרת ע"י התושבים ושמה  Pantaloon's
השם החדש של רח'  Camac  כיום הוא  :
ABANINDRANATH TAGORE SARANI  
לא פלא שכולם מעדיפים לקרוא לו בשם הישן. דרך אגב המילה SARANI  מופיעה ברוב שמות הרחובות החדשים, ולדעתי זו המילה שכוונתה : רחוב
כשרציתי להכנס לבנין המועצה הבריטית , קידם את פני שומר שישב
במין ביתן בשער הבניין. שאל אותי לאן אני רוצה ומה אני רוצה לעשות שם, וכשהבין לבסוף, שפני מועדות לספריה פתח ספר עב כרס, שהיה יומן כניסה של האנשים, ורשם שם את הפרטים שלי ואת פרטי הדרכון, שעת כניסה ומקום לשעת היציאה כשאסיים.
סוף סוף נכנסתי לבנין ועליתי לקומה 1 . שם שוב היו שומרים, שלא נתנו להכנס, עד שאפקיד את כל מה שהיה לי , במשרד שבכניסה, והרשו לי בקושי להכניס איתי את הארנק , הדרכון, דף נייר ועט, לאחר שהתווכחתי ולא הסכמתי להשאיר בדלפק.
כשנכנסתי לבסוף, דרך דלת זכוכית בה עמד שומר נוסף, קבלו את פני שלוש ספרניות, שאחת מהן היתה פנויה ונגשתי אליה.
אמרתי שאני רוצה לעשות מנוי, ואז התברר שזה עולה  200 רופי לחודש. רק אם אני עושה מנוי לשנה, אני מקבל את האינטרנט, אחרת אני יכול רק לעיין בספרים בספרייה.
בקיצור , הספרנית לקחה שוב את כל הפרטים מהדרכון, והכינה לי כרטיס מנוילן לכניסה לספריה למשך החודש.
עשיתי חישוב, שבשביל 20 ש"ח אני יכול לבוא כמה שאני רוצה, ולקרוא ספרים, מה שהוכיח את עצמו כשיקול נכון, כיון שהייתי במקום כמה פעמים וישבתי שם לתכנן את המשך הטיול, בעזרת הספרים שמצאתי.



 
רחוב הספרים     -    College Street  
 
 היום בקרתי  ברחוב קולג'.  זהו הרחוב בו נמצא הקולג' של כלכותה.  הגעתי לכאן בחיפוש אחר ספרים. מדהים כמה חנויות ספרים יש ברחוב זה.  לאורך הרחוב ובכניסה לחנויות יש אלפי באסטות שבהן מוכרים ספרים. זה נראה כמו "שבוע הספר" בארץ, אך בקנה מידה הרבה יותר גדול, ונמשך כל השנה ולא שבוע בלבד.
בקרתי שם שנית  ב-  24/12/2008  ואז גם צלמתי תמונות של האוניברסיטה והסביבה. את החנויות , גם כן צילמתי אך איני מוצא כעת את התמונות. כשאמצא אותן אוסיף אותן למקום המתאים.



 
 
בית קפה     The Indian Coffee House

לא הרחק מאוניברסיטת כלכותה, בכתובת: Bankim Chatterjee St  מס'  15  נמצא בית קפה זה שהיה בעבר מקום המפגש החביב של אינטלקטואלים מקומיים. כיון שקראתי בספר אודות מקום זה אמרתי לעצמי ולאור, ישראלי מתל אביב שהכרתי באותו יום, שנכנס ונראה מה זה. טפסנו במדרגות בתוך בנין לא מרשים, עד שראינו את השלט:


מתחת לשלט יש כניסה ימינה ואז נכנסנו לאולם ענק ובו עשרות שולחנות. התיישבנו וחיכינו למלצר. חיכינו זמן די רב, לבסוף הגיע מלצר לבוש לבן, והזמנו כוס קפה. רצינו לראות אם לקפה  כאן יש טעם מיוחד.


אור צילם אותי על רקע שותי הקפה.
לבסוף הביא לנו המלצר את הקפה שבקשנו, ושהתברר לנו שזה קפה רגיל כמו בכל מסעדה ממוצעת בעיר, ומחירו מעט יותר גבוה מהממוצע. זו היתה אכזבה, אך לא נורא, גם זה עבר.

בדרך חזרה למקום שהתגוררתי בו, ראינו אוטו מקושט לחתונה, וצלמתי אותו, כי מצא חן בעיני, ההשקעה בקישוטים:








             לדף קודם             
לעמוד הבא


תאריך ושעה
 


התחברות לחברים

[Top]                [Add to Favorites]               [Site Map]